Wednesday, March 07, 2012

Recycling

Wat een druilerige, druildag zeg. Vast goed voor de tuin en de natuur. Voor alle bolletjes en blaadjes die binnenkort het levenslicht zullen zien.
En ach het is ook wel eens goed voor ons om een dagje lekker binnen te blijven.
Open haard aan. En terwijl de kinderen al het speelgoed wat ze kunnen vinden aanwenden om er een gezellige middag van te maken, zet ik de naaimachien maar weer eens op tafel.
Ik moet nog maar eens een cursus gaan volgen. Dit geweldige voor mijn veerstigste verjaardag verworven cadeau maakt me blij maar stelt me ook voor verrassingen. Eigenlijk kan ik niet naaien.
Vandaag een recycle project, om de crisis de baas te blijven, omdat er veel en veel te veel kleren gemaakt en verkocht worden. Voor soms teveel (vanwege dat merkje?) en voor soms te weinig (wegens door kinderhanden gemaakt?) geld verkocht. Omdat de voorraden uitputten, het milieu gespaard moet worden, we moeten consuminderen en ga zo maar door.

Een rokje van ons hoeslaken waar vorige week dan toch ineens een groot gat in zat.
Veel stof! Ik kan er vast meer van maken. (dat kanten randje zette ik er zelf op...)


En van een oud werkpoloshirt maakte ik een hemdjurkje! Dan moet het wel ophouden met regenen.

Zoals ik tegen de kinderen altijd zeg: van proberen kun je leren.

No comments:

Post a Comment

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)