Monday, April 02, 2012

Van ruilen komt plezier II

Donderdagmiddag met de post ontvangen! Vol verwachting maakte ik met de kinderen het pakje open.
Hallo! Dag lieve bloemenkindjes wat zijn jullie mooi!


Prachtig heeft Tessa deze bloemenkinderen gemaakt, met jasje zodat ze eerst nog wortelkinderen kunnen zijn. Die fase hebben we nu gehad dat bewaren we voor het volgende vroege voorjaar. Een mooie beweging van de natuur vind ik dat altijd. Zo prachtig geíllustreerd ook in het boek de wortelkinderen door Freddie Langeler (inmiddels hebben we het boek tweedehands op de kop kunnen tikken!)


Vrijdagochtend werden de bloemenkinderen direct op de jaartafel in de klas gezet.
Mooi hoor!

Daar zal zich deze week graag een paashaas met eitjes bij voegen.

Voor de Palmpasenpicknick vrijdag maakte ik weer een PanBolo (Antilliaanse broodtaart). Bij deze het veel gevraagde recept wat ik zelf een beetje heb geconstrueerd naar aanleiding van bestaande recepten. mmmmm

De sweet condensed milk is bij grote supermarkten of bij groothandels per tray te koop. Recycle je oude brood! (gebruik lekker bruin biologisch brood dat niet te zwaar is)
Breek het brood in allemaal kleine stukjes en week het in de melk die met alle ingredienten gemixed is. Het moet lekker soppig zijn. Dus bekijke of je een halve of driekwart liter melk nodig hebt. Haal het eerder uit de oven als een in de koek gestoken prikker er weer droog uit komt. De PanBolo is dan nog lekker klef. En zo hoort het. Dus!

2 comments:

  1. Wat staan ze er mooi bij!

    Dat recept ga ik ook eens proberen.
    Bedankt voor de leuke swap.

    ReplyDelete
  2. Leuke bloemenkindjes heb je gekregen en dat gebreide konijntje vind ik erg mooi.
    Fijne dag, Ariane

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)