Wednesday, September 10, 2014

Van rustmoment tot denken eeh deken

Na al het rokjeshaakgeweld, tijd voor iets eenvoudigs. Rustig rijen haken. Heerlijk. Niet nadenken behalve over wat de volgende kleur gaat worden. 
Ik heb een mand vol gekieperd  met bolletjes die ik over had ofwel niet gebruikt heb voor mijn boek.
Het garen is Coton 4 van Phildar. De haaknaald Amour van Clover is fantastisch.
Rij na rij na rij. Kom ik tot rust.
Vliegen, zweven en hollen gedachten voorbij. Over het leven en natuurlijk over het boek. Want ik ben veel aan het schrijven en patronen aan het uitwerken.
Zo fijn is het dan als er een haakproject ligt waarvan ik weet dat met het insteken van de haaknaald de rust al in mij neer daalt.
Het roept me en rukt en trekt aan me... Dat vind ik stiekem natuurlijk best goed.
En dan de kleuren, fijn! Turquoise is het nieuwe blauw voor mij.
Met wat grijs, wit en bruin tinten en een paar blauwen want dat zijn kleuren die ik dus niet of weinig heb gebruikt. Van deze katoen dan.
En zo houd ik stand!

Oh ja, dat zijn halve stokjes en ik steek telkens alleen in de achterste lus in. Dan krijg je zo'n lekker ribbeltje.

3 comments:

  1. Hola, es una manta muy bonita y a la vez terminas los retos de lana.
    besos

    ReplyDelete
  2. De pieken geven een enorme kick, maar de dalen zijn zo prettig om even bij te tanken! Want natuurlijk komen er nog veel meer pieken aan. Dit is vast niet de laatste strependeken ;-)

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)