Tuesday, May 05, 2015

Borduren met haakgaren

Kan best. Vond ik. Vind ik!
Toen ik er aan begon, scheen de zon. Ik had me voorgenomen om tijd te nemen voor mezelf. 
Als het vakantie is moet dat lukken. Aan de andere kant zijn de kinderen er dan de hele tijd. Heerlijk hoor. Ik geniet ook van hun. Maar ook wel eens iets minder.
Mooi weer lijkt wel alles een andere dimensie te geven.
De kinderen zijn buiten, buiten mijn eventueel mogelijke bemoei- dan wel ingrijpbereik. Ergo ze lossen alles zelf op en skelteren de buurt rond hopelijk zorgvuldig alle geparkeerde auto's ontwijkend. Ondertussen borduur ik bloemen, in de zon. Doodgemoedereerd. (dat is toch een mooi woord hoor)
Met haakgaren op een kussenhoes.

Het zijn gewoon lazy daisy's. In vrolijke kleuren.
Met een scherpe, grote naald. Even een beetje smokkelen doe ik wel, ik teken het binnenste en buitenste rondje voor. Met een wateroplosbaretextielstift.
Lekker neerploffen op de bank binnen als het 's avonds weer frisser wordt. Maar niet allemaal tegelijk en zeker geen kussengevecht mee houden!
Ook leuk in de serre! Dus.

7 comments:

  1. natuurlijk kan dat ! Schoon en fleurig !

    ReplyDelete
  2. Wauw, ik vind ze heel mooi!!

    ReplyDelete
  3. Ha ha! Ik mag dat wel. De dingen lekker anders doen.
    En goed om te horen dat ik niet de enige ben die wel eens moe is van het moederen al zou ik mijn schatten voor geen goud kunnen missen.

    ReplyDelete
  4. Hé fijn dat je even op mijn blog kwam piepen! Zo ontdekte ik die van jou...strakskes nog eens even op je andere blogs kijken! Drie nog wel! Pffff ... knap dat je dat klaar speelt!
    Je kussen is prachtig... ben helemaal fan van de kleurtjes ...en van je interieur... zo gezellig allemaal!
    Groetjes!
    Onliemie

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)