Tuesday, January 05, 2016

Iets nieuws leren

Nu weet ik waar onze jongste het van heeft, dat ze zich ergens in vast bijt om iets te leren. Doorzetten, tot je het kan. En herhalen en maar blijven proberen tot je het onder de knie hebt.
Iets nieuws leren kan altijd. Ik voel me daar ook goed bij. Daar schrijf ik wel vaker over!
Het geeft me zoveel genoegen om te merken dat je met stapjes vooruit kan gaan. Dat je eerst iets helemaal niet kon. En er zelfs niet over nadacht hoe het gemaakt was. Nou dat is niet helemaal waar want ik vraag me bij vrijwel alles af hoe het gemaakt is.

Maar dat je nog niet snapt dat je het zelf kan maken. Dus gewoon doen. Tekenen vind ik leuk en ik wil echt graag borduren. Of in elk geval een beetje.

Aardig ook zo aan het begin van het nieuwe jaar dacht ik om dan aandacht te geven aan iets nieuws. Het houdt mij ook weg van in een sleur geraken of het gevoel krijgen dat alle dagen maar het zelfde zijn.
Spaarzame tijd doch goed gebruikt. Want als mama blij is: Iedereen blij.
Dus!

11 comments:

  1. Ik snap helemaal wat je bedoeld! Je kunt je zo trots voelen als iets opeens lukt!!!
    Ik vind je borduurwerk je prachtig!!
    Liefs,
    Nadine

    ReplyDelete
  2. Ik snap helemaal wat je bedoeld! Je kunt je zo trots voelen als iets opeens lukt!!!
    Ik vind je borduurwerk je prachtig!!
    Liefs,
    Nadine

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk tafereeltje! Je dooorzettingsvermogen is beloond, het borduren is je goed afgegaan; op naar de volgende :-)

    ReplyDelete
  4. Zo zie je maar, nooit te oud om te leren ha, groet Francien

    ReplyDelete
  5. Ik vind dit écht mooi! Krijg meteen zin om ook zo'n schilderijtje te maken voor aan onze muur!
    En zo goed gezegd: mama blij, iedereen blij.
    Dat zou ik nog wat vaker tegen mezelf moeten zeggen :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. goed nieuw moedermantra: Mama blij; iedereen blij :-)

      Delete
  6. Great embroidery! I love the fish and the fish bowl!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    ReplyDelete
  7. That is the cutest little guppy! We used to have guppies - but they were so much work to maintain.

    ReplyDelete
  8. Voor mij werkt het ook zo! Ook het idee dat er nog zoveel leuke dingen zijn die je nog kan leren geeft zo'n fijn gevoel :-).
    Wat een lief borduurwerkje heb je gemaakt! Smaakt vast naar meer ;-)? Liefs, Mirjam.

    ReplyDelete
  9. Mooi! Nieuwsgierig zijn en blijven leren, dat maakt het allemaal leuker! Ik lees wel in een rare volgorde blogs, heb ik in de gaten :) Fijne avond nog!

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)