Sunday, February 07, 2016

Sweet valentine notes

Kleine briefjes. Als kind was ik er altijd al dol op. Nu nog soms doe ik af en toe een briefje in de broodtrommel van de kinderen. Van Sam krijg ik dan een lief krabbeltje terug. Of in een jaszak.
Leuk om te doen. Leuk om te vinden!
Mijn moeder deed dat vroeger ook.
Deze hartjes met een gat haakte ik lang geleden al eens. Gewoon om op te hangen. Een open hart.

Maar ze zijn bij uitstek geschikt om een lief klein briefje in te doen en dan daar iemand mee te verrassen.

Hang een hartje met briefje aan de knoop van een jas, van iemand die het kan gebruiken.
 
Dit open hart haak je van restjes katoen.

Als slinger vind ik het ook wel erg leuk staan. Ik stel me dan zo voor dat er iemand langs komt en dat die dan een hartje met briefje van de lijn mag pakken.

Het briefje wordt open gerold en gelezen. Ik zie een glimlacht te voorschijn komen en we kijken elkaar aan. Een klein dankbaar moment.
Mijn lief deed de test; met als resultaat een vrolijke lach en een knuffel voor mij!

Niet alleen voor Valentijnsdag wat toch vooral een bedenksel is van de commercie. Wie dat dan ook moge zijn.
Een knuffel een kus een lief woord. Hoe mooi is dat?!

12 comments:

  1. Iedereen wil wel zo'n hartje met een lieve boodschap erin! groet Francien

    ReplyDelete
  2. Such a cute idea that you could also use on top of a present or for many occassions. Thanks so much for sharing on craft schooling Sunday!

    ReplyDelete
  3. Awh, wat een superlief idee zeg!!
    Die ga ik onthouden :)

    Liefs,
    Lola

    ReplyDelete
  4. That's an awesome idea! And so cute!

    ReplyDelete
  5. echt superleuk! wie weet waag ik mij daar nog aan voor de 14e ;)

    ReplyDelete
  6. Och wat schattig! Datmet die briefjes heb ik ook jarenlang gedaan bij onze kids. Fijn dat je mij daar aan herinnert... waarom niet alsnog nu ook gedaan ;o)

    ReplyDelete
  7. What a lovely idea to put messages in the little hearts !!!!
    Thanks for your visit !
    Have a cosy day !
    Anna

    ReplyDelete
  8. WoW these are very cute... Love the idea and they came out very wonderful.

    ReplyDelete
  9. Wat een leuk idee! Zou nog moeten lukken voor de 14e. Hoewel ik vind datt ze altijd kunnen.
    Groetjes Sandra

    ReplyDelete
  10. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    ReplyDelete
  11. Really sweet idea!This gorgeous hearts are perfect for love notes! Until today I keep small paper pieces with love words from my dear daughter ^_^ Thanks for sharing!
    Have a fabulous weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. What a fun craft to do with your kids or for a classroom. Thanks for sharing your post with us at the Over the Moon Link Party.

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)