Tuesday, May 31, 2016

Stoere armbandjes

Voor dat kekke sportrokje wat ik heb ontworpen gebruikte ik heerlijk zacht garen; Scheepjes Soft Fun. In lekkere felle en sportieve kleuren natuurlijk.
Nu heb ik best wel wat restjes over en daar wil ik dan natuurlijk ook weer iets leuks mee doen.
Ik kocht wat rolletjes nylonkoord, waar je lekker omheen kunt haken. En na even rommelen en wat uit proberen ontstaat er dan weer iets heel leuks onder mijn handen vandaan.
Het creatieve proces, ik hou er zo van!
Inmiddels dragen de kinderen ook alle drie een bandje in hun lievelingskleur.
Door de macramé schuifknoop kun je het armbandje strakker en losser maken.
Om zelf ook stoere armbandjes te maken gebruik je nylonkoord van ongeveer 3 mm. Dit koord omhaak je met een leuke kleur tot het om je arm past.
De schuifknoop
1
2
3
4
5
6
7
klaar!
Haak dus gewoon zoals je altijd doet maar nu om een koord.  Knip het koord flink ruim af en knoop de sluiting. Dat doe je zo:
Je kan ook eerst de schuifknoop maken en daarna het koord omhaken.
Pas het armbandje om en leg een knoopje in de uiteinden van het nylonkoord die uit de sluiting steken, zoveel als je nodig hebt om het armbandje om te kunnen schuiven. Brand vervolgens voorzichtig de uiteinden tot ze smelten en niet meer kunnen rafelen.

Klaar! Of herhaal!
Of maak een ketting.
|
Lekker zomers voor jezelf.

Je kan de armbandjes ook bij mij bestellen: renee@estreachikitu.com

1 comment:

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)