Friday, September 02, 2016

Nieuwe ruimte

Een nieuw projectje begon ik. Veel nieuwe dingen na zo'n lange heerlijke zomervakantie. De kinderen allemaal weer een klas hoger in een ander lokaal. Verandering van sport en of muziekles. Nieuwe roosters, nieuwe schema's. En mijn yogajuf gaat nu yoga geven op een andere locatie.

Het is mooi weer en ik heb me ook voorgenomen, maar dat is niet nieuw want dat neem ik me elke keer op nieuw voor; om wat meer tijd te besteden aan wat ik zelf leuk vind om te doen. In de regel komt dat neer op creatief of sportief bezig zijn. Iets iefigs in elk geval.
Ruimte voor mijzelf dus.
Voor de nieuwe yogaruimte kocht ik Palo Santo, Heilig Hout. Om de ruimte te zuiveren. Het ruikt heerlijk.

Ik haakte rondjes en daar dan weer vierkanten van.
De toeren haakte ik door telkens alleen de achterste lus op te nemen.
Zo ontstaat er een extra randje in het haakwerk wat ik mooi vind.
De vierkanten heb ik met vasten op elkaar genaaid.

Een rijtje lossen met wat vasten eromheen vormen het hengsel. Houtjes en kaartje er in.
Op naar de yoga. Maar dat was gisterenavond. Het was heel fijn.

En nu schijnt alweer de zon en een prachtige dag ligt voor me. Zonnevlekken op het gras en op het terras. De terrasdeuren staan open en dat schept ook alvast ruimte.
Een mooie dag voor leuke dingen! Maar eerst de was op hangen!

5 comments:

  1. nog een mooie dag en alvast een heel fijn weekend

    ReplyDelete
  2. Alleen al van het lezen van je blog word ik rustig en tevreden, en ik doe niet eens yoga :-)
    Meer tijd voor jezelf, klinkt super! Hopelijk lukt het deze keer ;-)
    Fijn weekend,
    Sigrid

    ReplyDelete
  3. Leuke verpakking voor een mooi cadeautje.
    En het leven gaat ondertussen gewoon door, maar wel ervan genieten he ;-)

    ReplyDelete
  4. Wat een lief cadeautje. Mooi om meer ruimte voor jezelf te nemen. Als is het soms maar een heel klein beetje ruimte meer dan de vorige keer.

    ReplyDelete
  5. Mooi tasje! Heel herkenbaar, na de vakantie goede voornemens, nieuwe voornemens. Best lastig altijd om ze uit te voeren, vol te houden, te doen. Terug in oude patronen gaat zo snel, als je niet uitkijkt. We gaan er gewoon voor! Ook ik heb me voorgenomen meer te doen wat ik leuk vind en... ik probeer zelfs een dag in de maand vrij te plannen, helemaal voor mezelf. Deze maand moet dat voor het eerst gaan lukken :)

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)