Monday, October 10, 2016

Herfstbloemenkussen


De kleuren buiten deze dagen zijn prachtig. Hoewel er al veel bruine blaadjes rond dwarrelen zit er ook nog veel blad aan de bomen.

Blad dat knispert. Van droogte. Zacht geel groen neigend naar bruin. Beschenen door het al lager wordend zonlicht krijgt de natuur een warme gloed.
Ik haakte bloemetjes in deze kleuren.

Best veel.
Dan komt altijd de onvermijdelijke vraag; wat zal ik daar nou eens mee gaan doen.



De bloemetjes zijn heel  erg leuk om aan een koordje te rijgen als slinger.
Maar ik vond een mooie kussenhoes. In dat groen wat ik nu zo mooi vind. Groen van uitgedroogde blaadjes aan de bomen. Klaar om bruin te worden en vervolgens naar beneden te suizen.
Met de naaimachine stikte ik de bloemen op het kussen. Als willekeurig neergestrooid.
Alleen hebben we al best wel veel kussens. Ik weet iemand die er blij mee zal zijn. Ze is net jarig geweest dus dat komt goed uit.
Robin maakt er een mooi pakje van. Met tekeningen van de kinderen erbij een prachtig verjaardagscadeau.
Voor de allerliefst kleuterjuf van de hele wereld. Ook al zijn onze kinderen al lang geen kleuter meer!
 Kijk juf, zo kan je zelf deze bloemen haken (want ze kan ook haken hoor!).

2 comments:

  1. Kinderjuf boft met zo'n leuk cadeau!

    ReplyDelete
  2. Wat een gaaf kussen! Ik houd ook zo van de herfst met zijn mooie kleuren en vallende blaadjes :-)

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)