Monday, May 05, 2014

Super simpel en gemaakt met restjes


Iets leuks maken van allemaal restjes katoen.
Dat heeft iedereen wel die zo nu en dan de haak- of breinaald oppakt. Denk ik, overvloedige hoeveelheden kleine knotjes katoen of wol.
Ik heb nu allemaal limonadekleurige restjes zachte katoen. Restanten van een heel, super heel leuk project. Waar ik later meer over ga vertellen.
Want ik vind het nog te spannend eigenlijk om het wereldkundig te maken.
Maar ik kan wel alvast tips geven wat je met kleine restjes katoen kunt maken. Armbandjes en kettingen die echt in een paar minuten af zijn.
De armbandjes bestaan gewoon uit drie rijen vasten, deze haakte ik zonder een lossenketting (op haar manier, heel handig want het armbandje blijft rekbaar zonder een strakke lossenrand aan het begin) ongeveer 20 steken. (three rows of single crochet stitches in a circle)
Afhankelijk van de maat van de pols. Bind het stuk waar je rondes beginnen en eindigen om met het lange stuk draad wat je aan het begin of eind daartoe hebt laten hangen. (necklace of chainstitches only, very simple yet beautiful!)
De ketting bestaat dan weer geheel uit lossen. Een lossenketting dus in optima forma!
 Gewoon lekker doorhaken en de eindjes aan elkaar knopen tijdens het haken. Bind om met draad.

Proost!

6 comments:

  1. Super leuk, echt zomers vrolijk!
    Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    ReplyDelete
  2. Vrolijk! Die wil mijn dochter ook wel!

    ReplyDelete
  3. Het ziet er vrolijk uit! Dank voor de link naar het opzetten zonder lossenketting, goed idee!
    Groetjes

    ReplyDelete
  4. Hartstikke leuk en vrolijk!!
    Daar worden we blij van!!
    Heerlijk blog heb je! Ik ga je volgen.
    Ik heb je rokje ook gehaakt, kom je een kijkje nemen op mijn blog?
    Groetjes Nadine

    ReplyDelete
  5. Awwww....fun. Pretty colors. I like the art on the paper.

    ReplyDelete
  6. So much fun, and something little girls could make themselves! great to see you on craft schooling Sunday!

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)