Tuesday, March 07, 2017

Gehaakte Mandala

Mandala. Alleen het woord al vind ik mooi. Ineens was dat woord er en toen was de mandala hip. Niet alleen om te haken maar ook om te tekenen en dan vooral om in te kleuren! Eindeloos in het rond kleuren. De kinderen vinden het ook fijn maar het is ook voor grote mensen.
Ik teken wel graag zelf maar een mandala tekenen daartoe voel ik me vooralsnog niet geroepen.
Wel dacht ik dan haak ik gewoon een mandala. 
En in tegenstelling tot kleuren kan je niet uitgummen met haken. Dus dat werd uithalen, heel veel uithalen maar nu heb ik dan toch een patroontje bedacht waar ik zelf heel blij van wordt.
Het is niet moeilijk maar je moet wel een beetje haakervaring hebben dan kan jij dit ook.
Deze mandala heb je echt in een paar uurtjes af. 
Als je een borduurring hebt van 13 cm doorsnee dan past de mandala er in. Je kunt m voor het raam hangen.
Wel even de achterkant netjes afwerken dan.
Het licht schijnt er prachtig doorheen.
En dat heb je bij een tekening dan weer niet!
Deze mandala in lentekleuren haakte ik om een rond tassenhandvat heen. Stuur me maar een mailtje als je dit patroon wilt bestellen: renee@estreachikitu.com Je krijgt het dan (voor 2 euro) als PDF in je mailbox.

5 comments:

  1. Mooi zo voor het raam met het licht er doorheen, geeft een extra dimensie aan die prachtige mandala
    Met warme groet Manon

    ReplyDelete
  2. Heel goed gelukt, dit ontwerp! Leuke kleurtjes!
    Ik haakte deze winter mijn eerste mandala in één kleur, maar door jouw foto's krijg ik zin om er eentje te haken met meer kleur.
    Groetjes, Sigrid

    ReplyDelete
  3. Those are all such pretty mandalas.

    Cindy

    ReplyDelete
  4. Oh hello, there you are! Great to see you on craft schooling Sunday and thanks for sharing!

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)