Sunday, October 04, 2015

Herfstlicht

Vandaag gingen wij wandelen. Met een dierbare vriendin en de honden.
Het lijkt wel of het licht in de herfst je aanraakt. Het is zo tastbaar. Als de zon schijnt dan he?!
Soms lijk je de stralen van de zon te kunnen voelen. 
Alles wordt in een zacht licht gezet. De bomen gloeien en de lucht trilt lichtjes.
 
Langzaam vallen de eerste blaadjes van de bomen. Ik ving ze letterlijk uit de lucht.
Ik voel dat ik ook kan neerkomen en neem het licht mee naar binnen.
Steeds vroeger wordt het buiten donker.
Meer en meer maakt ook de natuur een terugtrekkende beweging.
Kleine warme lichtpuntjes in huis maak je zelf met prachtig gekleurd herfstblad.
Neem een glazen pot en bindt daar met een touw wat bladeren omheen. Kaarsje er in. Niks meer aan doen.

Genieten kan je overkomen. Maar soms ook even niet dan brandt dit kaarsje voor jou.

2 comments:

  1. Mooi dat je wat herfstlicht hebt weten te vangen.
    Ik houd zo van de herfts met alle mooie warme kleuren, prachtig!

    ReplyDelete
  2. Mooi! De foto's, je omschrijving erbij en het herfstlichtje.

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)