Monday, December 14, 2015

AmigurumiLukni IV

Wat een genoegen. Om weer te kunnen zien hoe mooi het is als iemand iets leert wat hij of zij nog niet kan. Op het vluchtelingencentrum hier in de buurt waar ik haaklessen heb opgezet en nu twee keer per week 's avonds ben wordt rap geleerd. Ik maakte dit voorbeeld om na te maken.

De eerste dame heeft heel erg haar best gedaan en haar zeehondje is af. Trots als een pauw is ze. En terecht. Alle anderen vol bewondering en extra gemotiveerd! Ik zei als je het leuk vindt kun je nu een sjaal voor je zelf gaan haken. Ze was verrast en blij en begon meteen!.
Voor iemand anders maakte ik met haar mislukte lapje een armbandje door middel van een aangehaakte lus en een opgenaaide knoop. Blijdschap en dankbaarheid aan tafel. En samen handwerken is ook leuk als je elkaars taal niet spreekt.
Het maken van dat zeehondje is een goed projectje voor een beginner. Met een leuke tekening erbij snapt iedereen het. Ook de kinderen die aanschuiven doen mee.
Eerst leer je een ketting van lossen haken. Dan daarop vasten haken. Dan een vierkantje haken en daar maak je dan bijvoorbeeld dus een zeehond van!

Dat je eerst niet kan haken en dan dit hebt gemaakt! Lekker gevoel is dat.
Van een vierkant lapje kan je nog meer leuke diertjes maken.
Tutorial Konijn
Tutorial Schaap
Tutorial Kuiken

Dus eigenlijk ook voor mensen die nog helemaal niet kunnen haken; dit maak je zelf!

7 comments:

  1. Wat leuk! Je hebt heel wat vrouwen en kinderen daar blij gemaakt met je haakwerk, chapeau:-)

    ReplyDelete
  2. Je bent een super bezige bij en wij zijn er goed mee met al je mooie creaties groetjes Marie-Claire

    ReplyDelete
  3. Wat leuk zo'n zeehondje! Je moet het maar in een vierkant lapje zien ;-)

    ReplyDelete
  4. Wat leuk dat je dit doet! En wat een enig zeehondje, heb er een zwak voor. Als kind spaarde ik ze...:)

    ReplyDelete
  5. Wat is ie geweldig! En wat fantastisch dat je vluchtelingen zo even wat afleiding biedt...

    ReplyDelete
  6. wat super leuk,
    En dat je die mensen dan zo blij kan maken!
    Ik geef handwerken op school en zoek je ook vaak iets leuks maar wat niet moeilijk is.
    leuke idee, gaan we vast een keer gebruiken!
    groetjes Esther

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)